چای اکبر

معرفی شرکت اکبر

چای اکبر یک برند چای سریلانکایی متعلق به شرکت برادران اکبر (Akbar brothers) است؛ که چای معروف دوغزال از دیگر محصولات و شرکت‌های تابعه برادران اکبر به شمار می‌رود. این شرکت انواع مختلفی از چای را تولید و در جهان عرضه می‌کند مانند: چای کیسه‌ای، پک‌های جذاب هدیه، چای سیاه، چای سبز، چای طعم دار، دمنوش‌های متفاوت و شاه چای مراکشی

با توجه به شرایط جغرافیایی کشور سریلانکا، چای سیلان کشت شده در این منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به طوری که از سال‌ها پیش توجه تجار هندی را به خود جلب نمود و آغازگر داستان چای اکبر شد. یک قرن پیش با ورود تجار هندی به کشور سریلانکا برای صادرات چای سیلان مرغوب فرصتی بسیار عالی برای خانواده اکبرعلی(1911-2003) بوجود آورد تا پا به عرضه کشت و عرضه چای با کیفیت سیلان بگذارند و امروزه به بزرگترین صادرکننده چای از سریلانکا بدل گردند.

بعدها حتی پس از فوت اکبرعلی، فرزندان آن سنت کشت چای و صادرات آن را ادامه دادند؛ در واقع تجارت چای، میراث پا برجای علی اکبر برای نسل‌های بعدی خود است. خاندان اکبر همواره به دنبال پیشرفت بوده و با علم روز پیش می‌روند به همین خاطر در سال 1969 فعالیت رسمی خود را با افتتاح شرکت برادران اکبر آغاز نمودند. از سوی دیگر شرکت اکبر میراث و سنت خود را تا به امروز زنده نگه‌داشته و حتی دلیل پیشرفت این شرکت را بتوان همین اصول اولیه دانست.

اصول اولیه شرکت اکبر

  •  تأکید بر کیفیت محصول
  • معاملات منصفانه
  • صداقت
  • قابل اطمینان

تا به امروز، تمامی محصولات چای اکبر قبل از عرضه به بازار، شخصاً توسط یکی از اعضای خانواده تأیید می‌شود؛ تأییدی که سالها تجربه و دانش نسل به نسل منتقل شده‌است.

بزرگترین شرکت صادرات چای سریلانکا

شرکت برادران اکبر با صادرات گسترده به سراسر جهان و در حال توسعه توانسته محبوبیت بالایی در میان مصرف‌کنندگان سراسر جهان بدست آورد؛ در حقیقت طبق آمار روزانه بیش از 75 میلیون فنجان چای اکبر در سراسر جهان نوشیده می‌شود، از همین روی بیش از 30 سال است شرکت اکبر رهبری بازار چای سیلان سراسر جهان را دارد. خانواده اکبرعلی در انتخاب، ترکیب، بسته بندی و صادرات شخصاً نقش ایفا می‌کنند به همین دلیل امروزه، این شرکت خانوادگی بزرگترین صادرکننده چای سریلانکا است، موقعیتی که از سال 1992 تاکنون بدون شکی متعلق به برند اکبر است.

طبیعی‌ترین چای سیلان

شرکت برادران اکبر اولین شرکت چای سریلانکاست که گواهی کیفیت ISO 9001 و HACCP را دریافت کرد و توانست لوگوی معتبر «شیر» که نشان چای سیلان خالص و با کیفیت است را از آن خود کند.  همچنین کشور سریلانکا شرکت اکبر طی سی سال پیاپی به عنوان “برند بین المللی سال” تجلیل نموده‌است، تحسینی کامل و قاطع. از همین روی کیفیت چای اکبر و کاملاً طبیعی بودن آن بر کسی پوشیده نیست.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *